Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av myrddraal
Min antenn råkade gå av...var kan man hitta en original som man kan skruva dit så man slipper pilla på det elektriska?...
av kottskrapa
Jag skulle kollat på skroten :)
av myrddraal
ah....de e nog klokt....ett tips till alla...skruva loss antennen innan ni åker in i biltvätt...hehe...
av kottskrapa
Sånt som händer, man skall även ta av husvagnsspeglar :)
Användarvisningsbild
av Varti
kolla skroten först minns ja fråga på rejmes ett tag sen dom ville ha mellan 300 och 400 komplett med antenn o så typ.... skroten tog 50 kr :D
av myrddraal
Tackar för svaren....jag vill ju helst ha original så jag bara kan byta antennen och slippa dra kabeln..ja fråga sveriges största skrot och de sa att det inte finns.....så vad ska jag köpa på t.ex biltema eller rejmes som bara är att "skruva" på...?
av vstrommen
jag har för mig att jag köpte en motorantenn från Biltema för några år sedan och det ska vara istort sett lika kabeldragning, t.o.m. en kabel som gör att antennen går upp när du vrider på tändningen och sedan går ner när du stänger av bilen och den kabeln är visst orange om jag inte minns fel, det var ett elschema med till antennen

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]

Hastihetsmätare.

Hej! Har en 245 från -92 där vägm&[…]

Bromsar på S60

Jag böt på en V60 vid ca 10000 mil. Bel[…]