Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag är mitt uppe i bytet och ska montera det nya men 2hål är slut...kan inte dra angivet moment som står utan båda bultarna släpper, mycket troligt slut i gängen i båda hålen hur går jag tilväga??? är det bara borra upp och dra i helicoil som gäller eller finns det något något annat trix....det är väldigt trångt i till det inre hålet oxå :(( bilen är okörbar just nu kan ju inte köra på en bult :/
#27 skrev:Helicoil eller ett nytt fäste.
nytt fäste blir svårt eftersom det här är denna sida som sitter i motorn :/ och helicoil har jag provat men verkar inte fungera..skruvarna skär ihop och hålen blir sämre :S fattar inte vad jag gör för fel...det går inte bara..så nu sitter den lite sisådär...en skruv sitter med 60Nm en sitter kanske med 4 och den som sitter bäst sitter med 76Nm som dom ska sitta med.
V40RMannen skrev: Jag älskar sådana bilder :D

finns det å köpa? kostar säker multum :(

Det har hänt flera gånger att jag fått sprängskisser kopierade på Bilia, väldigt smidigt sätt att se hur saker o ting sitter ihop.
e5frog skrev:
V40RMannen skrev: Jag älskar sådana bilder :D

finns det å köpa? kostar säker multum :(

Det har hänt flera gånger att jag fått sprängskisser kopierade på Bilia, väldigt smidigt sätt att se hur saker o ting sitter ihop.

Superbra :)
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]