Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Så idag skulle vi byta skivor + belägg var det tänkt.
Gick helt okej fram tills gamla skivorna skulle av, där tog det stopp :???:

Har nån nåt bra tips på hur man får dän skiten? Bearbetat den med hammare en bra stund men den rörde sig inte en milimeter. Är det gummiöverdragen slägga som gäller? Eller kanske gasbrännare?
Måste ha bilen rullande till helgen så det är lite brådis :roll:
Egentligen inte. Har ju nya att ersätta dem med :) Dessutom har jag nog bankat dem rätt skeva.

Förresten, en till grej. Den del av oket som är en helt egen liten del där klossarna sitter fast har ju två små grejer som går att skjuta in/dra ut. Den ena är fast. Läste att man bör dra loss dessa och smörja upp då och då. Men vad ska jag smörja med? Bromsoksfett? går litiumfett bra?
Hallå Crumpets, antar att det är glidpinnarna du menar som ska kunna röra sig, de brukar fastna i brist på "service". Smörj de INTE med nån typ av mineralolja, den äter tydligen upp gummiskyddet, och är de riktigt kass köp nya pinnar och gummi på tex mekonomen så får du fina bromsar sen :D
Finns en annan tråd ang. smörjning av glidpinnarna nånstans att läsa 8)
HEJ man kan även ta en vinkel slip och skära hack ett eller två innerdelen på bromskivan akta hubben/navet innanför bara

sen tar man en hugg mejsel o slår ner ihacken man kan även knacka runt på inner delen på skivan till slutbrukar skivan spricka! har gjort detta många gånger fram för allt på mondeos där skivorna fram brukar sitta som f-n

/olof
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 47

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]