Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av boeder
Som ni ser enligt Volvo anställdas prislista så ser ni vad som händer med utrustningsnivåerna. Kintec blir lägsta nivå. KOlla in t ex V70. Vi som köpt modell 2006 får både mer & mindre utrustning, men det stora ? tecknet är hur markanden reagerar om t ex 3-4 år när man säljer en 2006 Kintec med utökad utrustningsnivå. Då kommer man härleda den till 2007:an med textil/vinyl, inget larm, inga dimljus + flertalet andra lull lull saker.

http://www2.volvobil.se/fileadmin/volvo ... _volvo.pdf

Intressant hur S40/V50 får ny motor (2.0l)
Intressant med aktiva Xenon ljus
KOlla in S80 med utökad kupéfläkt som startar när du öppnar bilen??

Vad tkr ni. Det kanske klarnar mer sedan när bilarna finns i handeln? Men det känns som du får betala mer nu för utrustningen än tidigare?

Flyttar till mera passande forum
Loner
Användarvisningsbild
av Jensen
Kinetic är inte lägstanivå på t.ex V70.
Basbilen har tagits bort och ersätts istället med Additionpaketet som standard.
Därefter kommer Kinetic.
av boeder
Jensen skrev:Kinetic är inte lägstanivå på t.ex V70.
Basbilen har tagits bort och ersätts istället med Additionpaketet som standard.
Därefter kommer Kinetic.
jo men nivån på kinetec är ju snudd på addition, textil/vinyl, inga dimljus fram, inget larm. En mera budget nivå nu än tidigare om jag fattat det rätt. Varför gör man dessa "stora" förändringar nu när V70 bara lever 1 år till och den nya kommer 2007 ?? 2005 = Business / 2006 = Kinetec / 2007 = kinetec fast för mig en addition bil. Lite bråttom för >Volvo att anpassa in de nya modell namnen som S80 inför nu. Samt att 2007 års modell blir 2 st olika V70 modeller? V70N & V70NN!!!!!

Sedan blir man lack/bitter att de nu fattat att Electric Silver går att välja till nya 2007 modell och inte tidigare om du inte valde R modellen.
Användarvisningsbild
av Brainy
När kommer volvo med solceller i takluckan som driver klimatanläggningen när bilen är parkerad som t.ex. audi har?

/Anders
Användarvisningsbild
av A80TD
Brainded skrev:När kommer volvo med solceller i takluckan som driver klimatanläggningen när bilen är parkerad som t.ex. audi har?

/Anders
Och eluppvärmt baksäte och ratt som Audi också har. Eller har Volvo det numera?
Användarvisningsbild
av Brainy
Eluppvärmt säte har de ju slutat med, eluppvärmd ratt har jag aldrig sett. Tror de lär in med lite fler "lyx-funktioner" om de vill kunna konkurrera med de stora premiummärkena på riktigt.

/Anders
Användarvisningsbild
av ziaal243
Eluppvärmt säte är std utrustning, kanske därför ej med i listan. Det jag väntar på är en V8 med 400+ som R bil, och en C30 som yngre ungdommar har råd med. Man byter in sin Civic som är värd ca 30 och betalar ca 2500 kr/månad och får en C30 1,6a el något liknande.
Användarvisningsbild
av Brainy
ziaal243 skrev:Eluppvärmt säte är std utrustning, kanske därför ej med i listan. Det jag väntar på är en V8 med 400+ som R bil, och en C30 som yngre ungdommar har råd med. Man byter in sin Civic som är värd ca 30 och betalar ca 2500 kr/månad och får en C30 1,6a el något liknande.
Vi pratade iofs om eluppvärmt baksäte :wink:
Användarvisningsbild
av ziaal243
ja det var det jag menade, med tanke på att farthållare och ECC blir std
Användarvisningsbild
av Brainy
Nu åker jag iofs väldigt sällan i baksätet men du menar att baksätet i min bil är eluppvärmt (slingor i dynan)?

/Anders
Takräcke Ex90

Lasthållare till en XC90 passar tyvärr […]

Kolla vad din bil ska ha som storlekar för ha[…]

Batteri, återuppliva genom att släppa i backen?

Japp, håller med, har dock inte haft mö[…]

V60 2020 problem med ABS/ASC

Har samma problem, tydligen är det ett vanlig[…]