Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karlsson1991
tjenare jag har en volvo s40 2.0t -99 och jag vet inte riktigt vad som har hänt med den men helt plötsligt så försvann mitt laddtryck ifrån turbon. den får inte upp något laddtryck och går som en slö v8a
Den spann utan problem på 1an och 2an innan men nu spinner den inte änns :(

vad kan det vara för fel? eller vad skall jag kolla över?

mvh karlsson
Senast redigerad av 1 karlsson1991, redigerad totalt 0 gånger.
av nilo
karlsson1991 skrev:tjenare jag har en volvo s40 2.0t -99 och jag vet inte riktigt vad som har hänt med den men helt plötsligt så försvann mitt laddtryck ifrån turbon. den får inte upp något laddtryck och går som en slö v8a

mvh karlsson
har ju samma problem själv som jag inte har löst än. men mitt problem ger inga felkoder. Om du har möjlighet att få fram dem så blir det lättare för dem andra. Kan kolla med någon trevlig mekaniker om han kan göra de gratis.

Annars gissar ja på att dem flesta kommer snacka om stfit, magnetventil, wastegaten och pumpar. Det är inga slangar som har åkt av eller nåt va? som är synligt menar ja? det har dock inte jag.

Om de löser sig för dig, skriv gärna vilka åtgärder du gjorde.
av karlsson1991
nilo skrev:
karlsson1991 skrev:tjenare jag har en volvo s40 2.0t -99 och jag vet inte riktigt vad som har hänt med den men helt plötsligt så försvann mitt laddtryck ifrån turbon. den får inte upp något laddtryck och går som en slö v8a

mvh karlsson
har ju samma problem själv som jag inte har löst än. men mitt problem ger inga felkoder. Om du har möjlighet att få fram dem så blir det lättare för dem andra. Kan kolla med någon trevlig mekaniker om han kan göra de gratis.

Annars gissar ja på att dem flesta kommer snacka om stfit, magnetventil, wastegaten och pumpar. Det är inga slangar som har åkt av eller nåt va? som är synligt menar ja? det har dock inte jag.

Om de löser sig för dig, skriv gärna vilka åtgärder du gjorde.

mjoo jag läste att du har samma problem.skall åka till till en mekaniker på måndag och se om vi kan göra en felsökning och se vad som är felet och återkommer med svaret. läste det med i din tråd att många trodde det kunde vara magnetventilen och det trodde även min granne. har kollat alla slangar till turbon och ifrån men inget jag kunde se som hade lossat. har även hört att det med kan vara westgaten som cpar. har du själv provat att lycka slangen mellan westgaten och magnetventilen?, gör man det skall man få fulltryck

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]