Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av raggen22
Fråga
Hur är det med volvo 945 -98 finns det bara med turbo och lätturbo ?
Tacksam för svar
av Redlös
Nja, svensksålda bilar finns bara med turbo, 135 eller 165hk. På övriga marknader kan jag tänka mig att det finns andra motoralternativ.
av raggen22
Tack för svaret
Om jag vänder lite på frågan hur långt upp i åren använde man sig av den den vanliga motorn utan turbo.
av raggen22
Mitt bilkunnande är väl inte det bästa men var och sökte efter den sista modellen -98 men är inte så förtjust i bensinbilar med turbo, kanske lite okunnig ? Men har kört 245 och 945 -94 den har nu rullat över 40,000 mil utan större problem, och det har fungerat med en bränsleförbrukning ca 0,8 l tycker det är bra.
Är mina tankar helt tokiga ???
av rd350
Du kan lugnt köpa en 945a! 98an är den klart bästa årsmodellen, mycket utrustning och du slipper skrynkliga dörrpaneler som var vanligt upp till 97 årsm. Se till att den är servad som den ska så spelar inte milen så stor roll. Räkna med att få ge ca 40000 för en 98a som gått strax under tjugo tusen mil och som är i fint skick.( men då ska den vara fin och fullservad) Oberoende av årsmodell är nog 940n den mest driftsäkra och ekonomiska Volvon om man inte tar så hårt på bränsleförbrukningen, har nog svårt och hitta en vettigare bil överhuvudtaget! :wink:
av raggen22
Det är inte lätt att hitta en sådan, ca 20,000 - 25,000 mil och AC helst inte svart eller vit , men jag skall söka.
Det kommer säkert att finnas någon.
av rd350
Jodå, dom är vanliga på blocket ligger ute ca en till två dar! Är dom borta sen så vet man att dom var bra. Höll på förra sommaren och letade bil till en i familjen slutade med att jag fick ordna en fin fast med gången toppackning. De andra hann vi inte att titta på innan de var sålda! Lycka till med sökandet.

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]