Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av siviak
Har sänkt bilen 35 mm, upptäckte först vid arbetets gång att jag hade nivåreglering på den. Hade dock införskaffat en sats med både dämpare och fjädrar så den kom ner i backen iaf.
Nu saknar jag dock funktionen och har förstått att det finns byglar för att använda sina org.dämpare med nivåregl. Bara det att de kostar lite för mycket för en snål smålänning, är det någon här som har tillverkat egna och har en skiss på detta man skulle kunna få ta del av? Eller om någon skulle kunna lägga upp en tydlig bild med mått så man ser hur de ser ut...
av OVE
Hejsan!!!

Har något slags typ av byglar för stötdämparsänkning liggandes i garaget till v70n

H. Ove

ps. skulle beöva din e-mail då om du vill se hur dom ser ut
Användarvisningsbild
av siviak
OVE skrev:Hejsan!!!

Har något slags typ av byglar för stötdämparsänkning liggandes i garaget till v70n

H. Ove

ps. skulle beöva din e-mail då om du vill se hur dom ser ut
du har PM!
Användarvisningsbild
av siviak
suk215 skrev:byglarna kostar la typ 500:- paret på GE - motor , Extremt , dyrare hos t.e.x S.A.M
Jo jag har hittat de oxå, men 500:- är mycket om det bara handlar om typ "vinkeljärn" som man kan tillverka själv av lite vettigt material... Givetvis menar jag inte att jag hellre sätter dit en vedbo-lösning av undermåligt material än riktiga grejer som håller.
Användarvisningsbild
av _zigge_
siviak skrev:
suk215 skrev:byglarna kostar la typ 500:- paret på GE - motor , Extremt , dyrare hos t.e.x S.A.M
Jo jag har hittat de oxå, men 500:- är mycket om det bara handlar om typ "vinkeljärn" som man kan tillverka själv av lite vettigt material... Givetvis menar jag inte att jag hellre sätter dit en vedbo-lösning av undermåligt material än riktiga grejer som håller.

Dom är bockade i ettpar grader höger resp vänster.. Om du gör egna se då till att få rätt vinkel annars kan du "knäcka" stötdämparna bak och få läckage som följd...
Användarvisningsbild
av siviak
Blir nog att handla på sig ett par riktiga... Onödigt att riskera att "knäcka" nivådämpare, de är ju dock lite värdefulla. Tack _zigge_!

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]