NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av beamer13
Någon som testat att lacka sin V50 orginalgrill i svart? Vore intressant om någon som gjort det kanske kan lägga upp nån bild med resultatet.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
beamer13 skrev:Någon som testat att lacka sin V50 orginalgrill i svart? Vore intressant om någon som gjort det kanske kan lägga upp nån bild med resultatet.
Tanken har slagit mig med! Jag tror det skulle kunna bli riktigt snyggt! Jag har en originalgrill över.. man kanske skulle plocka bort emblemet och svartlacka resten, utom krom-ramen förstås. Orkar du kan du ju köpa min grill (ligger ute på blocket) och prova.. Det lär ju bli bra mycket billigare än en vanlig XC-grill.

Antingen blir det skitbra eller så blir det helt åt helskotta..

/Christian
av beamer13
Gjorde det på en V40 jag hade för några år sedan och det blev helt OK på den iaf. Slipade grillen lite lätt och la på 3-4 lager med svart plastfärg och det höll väldigt bra.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
beamer13 skrev:Gjorde det på en V40 jag hade för några år sedan och det blev helt OK på den iaf. Slipade grillen lite lätt och la på 3-4 lager med svart plastfärg och det höll väldigt bra.
Du har inga bilder kvar?

/Christian
av beamer13
chrissofsweden skrev:
beamer13 skrev:Gjorde det på en V40 jag hade för några år sedan och det blev helt OK på den iaf. Slipade grillen lite lätt och la på 3-4 lager med svart plastfärg och det höll väldigt bra.
Du har inga bilder kvar?

/Christian
Jodå det har jag men inte på nån server/webbsida och då går det väl inte att ladda upp här?
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Nu är jag inte riktigt med... du frågar om någon gjort det du redan gjort? Kopplade precis att det bara var vi två som skrev i tråden. Men det blev ju riktigt bra om du frågar mig! Kör hårt för tusan! Känner du dig osäker, köp min! :D

/Christian
Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mu[…]