Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av notnaaa
Hej har köpt mig för ca två veckor sedan en s60 2,4d automat års-03/(17000mil). Kände i början att automatlådan ryckte till vid ungefär 40km/h. Uppdaterade då programvaran och bytte olja i lådan. Ryckningarna blev mjukare men försvann ej. Tror att det är då den ska växla från 2an till 3an eller från växel 3 till 4. Om ja smyger i väg och kör rätt lugnt så rycker det till vid 40km/h. Men gasar ja däremot på växler den hur mjukt och fint som helst då känner man ej av rycket vid 40. Alla andra växlar får den i mjukt och fint.. är just dom där små ryckningarna jag undrar om någon annan varit med om? Kan lådan vara slut? Lite svårt att utrycka felet så här men hoppas ni förstog lite ialla fall:) :D vill ha lite tips på vad ja ska göra och hur jag ska gå tillväga!
Användarvisningsbild
av wissel
Gör en sökning på B4 lock så kan du kanske hitta något.
8)
av notnaaa
Tjenare tack för svar magnus, är b4locket svårt att byta? vad är atf olja? har bytt växellådsoljan+spolning om det är den oljan du menar?

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? […]

Elpriset

50W och 300W vid optimala förhållanden[…]

@mimeck , Ja, då är det nog inte den k[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]