Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej nån som vet hur kvallen är på hjullagren från skruvat är det biltema kvalle eller bättre

o när dom skriver Hjullagerssats är det båda sidorna eller måste man ta två st lika bra att byta på båda sidorna bak

xc90 03

ok en fråga till då är det svårt att byta på en xc90 03 nån som har några tips
Senast redigerad av 1 V70n 01, redigerad totalt 0 gånger.
av s60t501
bytte på tantens S70 i helgen köpte från skruvat,kvaliten,går ju inte att säga något om än,men lager som lager,du vet ju inte vem som tillverkar lagren åt volvo t.e.x...priserna är per hjul,inga lösa lager,hela hubbar..
Tja bytte hjulagersats på min xc90-04 för 3 månader sen köpte det från skruvat.se har inte haft något problem med det ännu så länge. Men att byta det själv va jävligt jobbigt då jag inte hade tillgång till lyft för tillfället avdragare och slägga tillsammans med lite rostlösare funkade dock bra. När du sen ska sätta dit det nya lagret så rengör allt så de blir helt fritt från rost. Själv använde jag mig av en rondellstål som jag satte på borrmaskinen. Sen tryck dit de nya lagret och skruva dit skruvarna (4st) dra dom växelvis som när du drar på hjulbultar slå inte dit det. Hoppas du fick något vettigt utav detta.

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]