Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Metalhellboy
Hej

Låskistan har gått i sönder i låst läge dvs att jag inte får upp bakluckan :-(O) ?? Hur ska jag få upp luckan så jag kan bytta kistan?? innerpanelen sitter ju med 4 skruvar på gavlarna o undersidan dvs att dom får man inte bort om man inte får upp bakluckan! Hur får man upp den?
Användarvisningsbild
av CarMan
hur vet du att låskistan är sönder?

lås bilen
tryck öppningshandtaget åt fel hål för att öppna bakluckan
lås upp bilen
öppna bakluckan
av Metalhellboy
jo för att det går inte att öppna.. den är död.. har kollat säkringar o så.. hur kan jag få upp bakluckan? sjukt att det inte finns någon nöd öppnings anordning inne i bilen!!
av volvofantast
Metalhellboy skrev:Hej

Låskistan har gått i sönder i låst läge dvs att jag inte får upp bakluckan :-(O) ?? Hur ska jag få upp luckan så jag kan bytta kistan?? innerpanelen sitter ju med 4 skruvar på gavlarna o undersidan dvs att dom får man inte bort om man inte får upp bakluckan! Hur får man upp den?
Kan du inte göra sönder innerpannelen och laga låset sedan,en ny pannel kan du säker hitta på någon bilsskrot,bara att söka på nätet-
EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]