Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag undrar först om det finns fördragna kablar till bakdörrarna på en 945'a 95'a? Är det standard?
Hur som helst så är inte "hålen" utsågade i dörrarna.

Är det 5,25"" hägtalare man ska sätta in? Eller går det in 6.5"""? Det är väl plåten på insidan som begränsar?

Om man behöver dra kablar, är det svårt i så fall? Hur gör man?

Tackar för alla tips och info!
Hej
Det är 5,25 " bak som gäller, gick ut och mätte nyss. Det är plåten på insidan som begränsar utrymmet. Du måste ta en sticksåg e.d. för att öka utrymmet. På min 945 LTT-96:a är det fördragna kablar, det skulle förvåna mycket om det inte var det på din. Mät upp vilken som är plus och mínus så att ljudet blir rätt. Fram ryms 6" högtalare.
Volvo 945 skrev:Hej
Det är 5,25 " bak som gäller, gick ut och mätte nyss. Det är plåten på insidan som begränsar utrymmet. Du måste ta en sticksåg e.d. för att öka utrymmet. På min 945 LTT-96:a är det fördragna kablar, det skulle förvåna mycket om det inte var det på din. Mät upp vilken som är plus och mínus så att ljudet blir rätt. Fram ryms 6" högtalare.
Tack.

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]