Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lomomba
Har en annan liten fundering, den stereon (HU650) som jag tänker köpa, är det ingen kod på den? Stöldkod, alltså? Har haft lite mailtrafik med säljaren, som säger att det inte ska vara nån kod på den.... :???:
Ser ju iofs ut att vara svårt att knappa in nån kod på den, men vill vara på den säkra sidan.

En liten notis bara, "hittade" en lastbil med vänster bakdörr för några dar sen, så den är sig inte riktigt lik. Tur bara att det hände på jobbet, så jag får allt fixat och betalt av jobbförsäkringen! :D :-DD
Användarvisningsbild
av Lomomba
Hur funkar det då, har hört att man måste in på Volvo för att "lägga in den i systemet", annars funkar den inte?!? Kostar tydligen ungefär lika mycket som jag har betalt för stereon, 700-800:-...fick till slut tag på en HU-603...
Användarvisningsbild
av black
hur det fungerar? det e bara att koppla in den.....har själv köpt en HU-601 till min gamla s80, bilen var en 99:a, stereon kom från en 02:a....allting fungerade som det skulle
Användarvisningsbild
av CarMan
Severin skrev:
CarMan skrev:den på övre bilden ser ut som en HU-601
jag har aldrig sett nån annan HU-650 än den nedre, fins det verkligen fler? har svårt att tro det just nu.

Tänk att du aldrig ger dig

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 260628.htm

High Performance Sound System, HU-650 – S80 05-Bild

Är det du som säjer den där aparaten o försäker pracka på folk den?
Trådskaparen har årsmodell 99 till den passar inte en HU650 hur svårt kan det vara att fata det ???
sen skickar du en länk som tydligt visar att en 05:a kan ha en hu-650 Ja det är väll inte så konstigt, dom byte ju elsystem 05 !!!
Användarvisningsbild
av Severin
CarMan skrev:
Är det du som säjer den där aparaten o försäker pracka på folk den?
Trådskaparen har årsmodell 99 till den passar inte en HU650 hur svårt kan det vara att fata det ???
sen skickar du en länk som tydligt visar att en 05:a kan ha en hu-650 Ja det är väll inte så konstigt, dom byte ju elsystem 05 !!!
CarMan skrev:en 650 passar inte i en 99:a
en 650 har inte cd & kasett.

nån försöker luras
Du har dålig koll på vad du skriver

Jag har aldrig skrivit att den ska passa, har bara visat att hu-650 visst har kasett och cd
Användarvisningsbild
av Lomomba
Bara för att ytterligare visa att jag inte kan med stereon, hur får man lös den på smidigast sätt? Behöver jag nåt specialverktyg, eller är det lättare än jag tror? :???:
Användarvisningsbild
av black
man får plocka bort plasten runt växelspaken först, sedan plockar du bort panelen till ECC:n, (sitter 2 torxskruvar längst ner) ECC:n kan vara jobbig att plocka ner, så ta det lugnt....sen kommer du åt själva stereon, även den sitter med 2 torxskruvar....men ta bort minuspolen från batteriet först, innan du börjar med nåt Mvh
Användarvisningsbild
av Lomomba
Nu får jag bocka och buga för all info och hjälp jag fått av denna tråden!! Tror nog att jag får ihop det nu, speciellt som jag tycker att länken jag fått av Tartryffel var lysande!
STORT Tack till er alla!!! :D

Nu får jag bara vänta tills jag får hämta hem bilen från lackning.....

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]