Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
Ledsen - jag försökte vara rolig :)
Det kan mycket väl varit silicon fett jag öste i .
får se om jag kan få tag i en tub siliconfett någonstans - tror inte riktigt på att använda bromsfett på glidpinnarna.
Jasså på så vis. :D
Jag tog med en tub siliconfett hem från mitt förra jobb och den har räckt ett bra tag nu.
Tror jag har sett nån tub ligga i hyllorna hos volvo nån gång när jag har varit inne där, kolla med dem.
Fluffen skrev:Jasså på så vis. :D
Jag tog med en tub siliconfett hem från mitt förra jobb och den har räckt ett bra tag nu.
Tror jag har sett nån tub ligga i hyllorna hos volvo nån gång när jag har varit inne där, kolla med dem.
Jo, jag köpte mitt fett på Volvo faktiskt. CRC Brakelube heter det. Helt suverän produkt!
Inte för att vara jobbig men den är också baserad på mineralolja. :wink: Men det står att den är snäll mot gummi och plastdetaljer men jag har mina tvivel, kanske skulle köpa en tub och kleta in ett gummiskydd med smörjan och se om nått händer. :roll:
Fluffen skrev:Inte för att vara jobbig men den är också baserad på mineralolja. :wink: Men det står att den är snäll mot gummi och plastdetaljer men jag har mina tvivel, kanske skulle köpa en tub och kleta in ett gummiskydd med smörjan och se om nått händer. :roll:
Känner mig lite dum nu faktiskt. Jag kollade databladet.. Den ÄR mineraloljebaserad. Men den är riktigt bra och ger sig INTE på gummidetaljer. Skulle tro att det finns nån tillsats i den som gör den snäll mot gummi. Detta fett har jag använt några år nämligen och det funkar kanon!
Nu måste jag väl ändå ha hittat det optimala fettet ?:-/ att ha till detta ändamål:
Högtemperaturfett art.nr. 0892 820 (Wurth), används tillsammans med gummidamasker på drivaxlar så det borde ju inte paja gummit :?:
Hittar dock ingen info om vad det innehåller :(

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]