Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Idag monterade jag isär antennen i sina beståndsdelar och identifierade två kugg med allvarliga fel och ett med sågott som försumbart såvitt jag kan se.

Var förbi en skrot och de sa att det skulle bli rätt dyrt med ny enhet så jag sket i det.

När jag orkar ska jag försöka rita upp delarna i cad och exportera till skolans 3dprinter och prova på den vägen. Smått flashigt om man lyckas producera egna välfungerande utbytesdelar :lol:

Var även över på GDS-hallen och körde igenom en vända crc motorflush och bytte till biltema helsyntet :)
Plus en liten avspolning medelst högtryckstvätten som efter att det torkade visade sig ha gjort ungefär ingenting (men jag fick väck fågelskiten!)
Sitter och slåss med pro engineer nu, klurat runt på diverse sidor där tillverkarna låter en generera kugghjulsmodeller enligt spec men de vill SÅKLART inte acceptera de märkliga måtten från antennen :roll:
Men det är bara att jobba på :-);
Peh. Då är min lösning för röret inte bra alltså... Jag bankade helt sonika ner gamla hylsan ner i röret när den inte ville gå uppåt. Nu sitter den därinne halvvägs ner ungefär och vill nog inte flytta på sig nämvärt....

Går det att få loss röret från plastdosan?
Får nog bli att dissa idén om att göra egna kugghjul i så fall. Trist, hade verkligen varit roligt att få pröva.

Tror jag tar en vända och prövar att glödga den och se om limmet lossar då, sen ger jag upp.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 47

Nya kontaker med Volvo , men nu säger dom sig[…]

Dina lyktor är sönderbrända p&ari[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter