Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JothaR
Ja, samma problem här :cry: Blir till att dra hem och plocka isär ikväll tror jag bestämt! *SUCK*

Tillägg; Det där var ju inga problem ens för en gröngöling som mig :D Tog väl kanske lite drygt en timme att få ordning på det, men jämfört med att köpa en ny och låta någon montera den så vart det lätt värt det... Men j*klar vad den där axeln satt hårt! Tog säkert en halvtimme bara att få ur den...
av TobiasRan
Jag har en V70 -04 jag har följt alla tips i denna tråd för att få motorn att börja fungera igen. Jag lyckades få isär allt och märkte då att det vita kugget var nedslitet i vändläget. Har provat det flesta knepen, pressa själva motorn hårdare mot kugg, lyfta upp det vita kugg hjulet med distanssskivor... Men det går bara inte....det är för slitet.

Bilia spelar dumma... och kan inte sälja själva kugget... utan vill att jag ska köpa deras kompletta motor för 2500:-

Är det någon som besitter ett sådant kugg i bra skick, och är villig att sälja detta?
av Melmac
Sitter i samma sits med min V70´05'a, motorn är helt slut. Är det nån som vet mellan vilka årsmodeller man kan titta efter? Dvs. Skulle en motor till en 02'a funka?
Ingen som har en över? :D

Hur fasiken får man loss inredningen utan att ta sönder något?
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Melmac skrev:Hur fasiken får man loss inredningen utan att ta sönder något?
Har för mig det sitter torx-skruvar runt kanten på luckan, sen drar man bara inredningen rakt utåt (nedåt när luckan är öppen). Sitter med plastpluttar så man kan behöva ta i lite grann.
av Melmac
Får väl ge mig på det i helgen. Torkararmen stod till vänster när jag hämtade bilen, men jag lät den vara. När jag startade i morse förde den liv o vibrerade. Gick ut och puttade på den och då gick den tillbaka till 0-läge till höger. Sen provade jag igen, gick knappt halv-vägs, sen stannade den igen.

Vilken typ av epoxy kan man använda? Jiula har http://www.jula.se/knadepoxy-universal-129251 för 69:-, den borde väl funka om nu kuggarna är slut?
av Melmac
Är det nån som vet om man kan använda en torkarmotor från modeller 01-03? Det borde ju vara samma bygg-mått och fästpunkter, de har väl inte omdesignat bakluckan?
av Cedrix
Nu har min torkare lagt av igen! Fungerade i över ett år med flyttat plasthjul.
Måste ta bort den "idiotiska" funktionen att torkaren startar när man lägger i backen. Varje gång man gör det på vintern så går ju torkaren sönder.
av Melmac
Hur tar man bort den? Håller med dig att den är urbota korkad, även om tanken var god från början. (Hade kvaliteten varit bättre hade funktionen varit bra)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 26
Motorhuvsjustering

Rostlagning av innerskärm med fäste till[…]

Däck dimensioner

Kanske vore bättre att återbörda l[…]

Kul! Det drar ihop sig! :-D (Tack för pake[…]