- fre 16 apr 2010, 11:44
perhall skrev:philipsguy skrev:Aresso skrev:
Jag valde även till ABL-Aktiva Xenonljus. Någon som har efrarenhet av dem? Provade Opel Insignias aktiva xenonljus och blev grymt imponerad av dem.
Tyvärr för oss Volvodiggare har Opel tagit ABL ett par nivåer längre där ljusbilden även beror på hastigheten så Volvon ligger inte på samma nivå...
Jag är rätt övertygad om att när det gäller just ABL så är Opel helt enkelt bäst för tillfället! /PH
Ajdå, då kommer jag kanske bli lite besviken på ABL:en? Opelns ljus var helt enkelt....lysande.
När det gäller ABL, ingår det LED-teknik i denna? På Opeln gjorde det just det. Det skulle spara en del bränsle tydligen genom LED-teknik.
En av anledningarna att jag valde just Volvo var faktiskt sätena. Jag har idag en Saab 9-5 kombi och jag sitter mycket bra i lädersätet. I Opeln var det skålade och hårda sportsäten. Man fick snabbt "träsmak". Jag föredrar komfort framför sportighet och därför blev det en V70. Annars var Opeln en toppenbil, där man fick mycket bil för pengarna. Men i och med att bilen är mångt och mycket en arbetsplats för mig så måste jag sitta bra. Åker man bara till och från jobbet kan man nog nöja sig med sportstolar. Ska man åka långt är det på gränsen till misshandel.
Volvo XC60 FWD 2,4D D5 Momentum,Terra Bronze Metallic, ABL- Aktiva Xenonljus, Cassinifälg 17" Soft beige läder Prestige, City Safety System, Shimmer Graphite aluminium panelinlägg "En stor k*k är en klen tröst i en fattig familj."