Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Enbart illustrationer från TV, finns en tråd om detta tidigare.
Användarvisningsbild
av Aresso
Jag beställde en Volvo V70 II D3 Business Premium MY11 Oyster Grey i förra veckan. Leverans kring V 24. Ska bli spännande då det är min första egna nya Volvo. Tänkte BSR-trimma den också. Nära och bra då jag bor i Växjö-trakten. Hoppas på att kunna skrämma upp den i 200HK.

Jag valde även till ABL-Aktiva Xenonljus. Någon som har efrarenhet av dem? Provade Opel Insignias aktiva xenonljus och blev grymt imponerad av dem.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Aresso skrev:Jag beställde en Volvo V70 II D3 Business Premium MY11 Oyster Grey i förra veckan. Leverans kring V 24. Ska bli spännande då det är min första egna nya Volvo. Tänkte BSR-trimma den också. Nära och bra då jag bor i Växjö-trakten. Hoppas på att kunna skrämma upp den i 200HK.

Jag valde även till ABL-Aktiva Xenonljus. Någon som har efrarenhet av dem? Provade Opel Insignias aktiva xenonljus och blev grymt imponerad av dem.

Vad blev slutnotan?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Aresso skrev: Jag valde även till ABL-Aktiva Xenonljus. Någon som har efrarenhet av dem? Provade Opel Insignias aktiva xenonljus och blev grymt imponerad av dem.
Tyvärr för oss Volvodiggare har Opel tagit ABL ett par nivåer längre där ljusbilden även beror på hastigheten så Volvon ligger inte på samma nivå...
av perhall
philipsguy skrev:
Aresso skrev: Jag valde även till ABL-Aktiva Xenonljus. Någon som har efrarenhet av dem? Provade Opel Insignias aktiva xenonljus och blev grymt imponerad av dem.
Tyvärr för oss Volvodiggare har Opel tagit ABL ett par nivåer längre där ljusbilden även beror på hastigheten så Volvon ligger inte på samma nivå...
Jag är rätt övertygad om att när det gäller just ABL så är Opel helt enkelt bäst för tillfället! /PH
Användarvisningsbild
av micke011
Väldigt O/T, men jag kunde inte låta bli! Det är ju bra för Opel, att man är bäst på något..visst har man sin GT men det är ju och förblir en Opel vilket inte är en bra egenskap i mina ögon!
Användarvisningsbild
av Aresso
perhall skrev:
philipsguy skrev:
Jag är rätt övertygad om att när det gäller just ABL så är Opel helt enkelt bäst för tillfället! /PH
Ajdå, då kommer jag kanske bli lite besviken på ABL:en? Opelns ljus var helt enkelt....lysande.
När det gäller ABL, ingår det LED-teknik i denna? På Opeln gjorde det just det. Det skulle spara en del bränsle tydligen genom LED-teknik.

En av anledningarna att jag valde just Volvo var faktiskt sätena. Jag har idag en Saab 9-5 kombi och jag sitter mycket bra i lädersätet. I Opeln var det skålade och hårda sportsäten. Man fick snabbt "träsmak". Jag föredrar komfort framför sportighet och därför blev det en V70. Annars var Opeln en toppenbil, där man fick mycket bil för pengarna. Men i och med att bilen är mångt och mycket en arbetsplats för mig så måste jag sitta bra. Åker man bara till och från jobbet kan man nog nöja sig med sportstolar. Ska man åka långt är det på gränsen till misshandel.
av Arese
Nä, visst. Och en Volvo är en Volvo. Det är VERKLIGEN ingen bra egenskap i många människors ögon. Flera av dem finns på mitt jobb...... :D

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av Aresso
Någon som har kännedom om bränsleförbrukningen på den nya Volvo V70 II D3:an? Min försäljare nämnde något om att den skulle hamna kring 0,5 l/mil. Kan det stämma på denna 163 hk motorn? I och med att Volvo inte uppdaterat sin hemsida med den senaste informationen svävar man i limbo.

Om man BSR-trimmar den. Hur brukar bränsleförbrukningen påverkas? Jag har hört att den brukar minska, under förutsättning att man kör lugnt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21
230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"