- tor 15 apr 2010, 09:35
Hej
Någon som kan hjälpa mig? Verkstan har gått bet.
Min 850 tdi är väldigt svår startad men brukar starta om man maler i upptill 60s.
När den väl startat går det inte att göra några hastiga gaspådrag/uppsläpp för då dör den direkt!
Följande har gjorts av verkstad:
-nya glödstift
-helt ny dieselpump inkl dynamisk pumpjustering (kollats flera gånger)
-nytt bränslefilter
-nya bränslematning från filtret till pumpen (även sett att inga bubblor finns)
Verkstaden säger att det måste vara ett elfel. Jag har mätt på pumpen och dess bränsleventil öppnar och den får bränsle. Då borde den väl starta om nu timingen/pumpen står rätt, vilket dem säger att den gör? Det kommer även rök ur avgass när man maler igång den.
Känns inte som något elfel !?
Kan det vara turbon som är kass (funnits olja i intercooler slangen tidigare samt rykt lite blått vid gasuppsläpp) men det borde väl inte påverka start sekvensen?
Jätte tacksam för hjälp!!
Någon som kan hjälpa mig? Verkstan har gått bet.
Min 850 tdi är väldigt svår startad men brukar starta om man maler i upptill 60s.
När den väl startat går det inte att göra några hastiga gaspådrag/uppsläpp för då dör den direkt!
Följande har gjorts av verkstad:
-nya glödstift
-helt ny dieselpump inkl dynamisk pumpjustering (kollats flera gånger)
-nytt bränslefilter
-nya bränslematning från filtret till pumpen (även sett att inga bubblor finns)
Verkstaden säger att det måste vara ett elfel. Jag har mätt på pumpen och dess bränsleventil öppnar och den får bränsle. Då borde den väl starta om nu timingen/pumpen står rätt, vilket dem säger att den gör? Det kommer även rök ur avgass när man maler igång den.
Känns inte som något elfel !?
Kan det vara turbon som är kass (funnits olja i intercooler slangen tidigare samt rykt lite blått vid gasuppsläpp) men det borde väl inte påverka start sekvensen?
Jätte tacksam för hjälp!!
- By HakanF