Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag upplevde samma problem som du, fast bränslepumpen väsnades också ganska mycket i tillägg. Jag har en -96:a LTT, och igår lade bränslepumpen av för gott, det hade nog varit taskigt tryck den sista tiden. Nu blir det ny pump ikväll, och det blir interessant att känna om bilen slutar med småryckningarna.
Det kommer rapport.
Rick, hmm joo det är sant. Jag är lite inne på spridarspåret också...körde en tank med sånt där RedLine superduperrengöringstjofräsmedel i tanken och det blev varken bättre eller sämre.

Mm, jag ska toppa upp tanken i början av nästa vecka, ska verkligen känna efter om bilen går bättre eller inte. Dock, om bränslepumpen är på väg att ge sig borde man kunna mäta upp det i form av dåligt/ojämt bränsletryck vid railen eller?

Iaf. ska bli spännande att höra hur det gick.
Slängde i 60 liter 98oktan i tanken, blev inte bättre på något vis. Har dock verifierat att motorn går helt jämt den första halvminuten då den ligger på 900rpm, därefter börjar den svajja å ha sig. Den visar dock på god respons vid gas å liknande även om den "tvekar" och småhackar. Den pinnar på rätt bra över lag.

Min varvräknare uppvisade förresten ett intressant fenomén igår. När jag gasade så vart det som att den visade liiite för högt i bland. T.ex visade den 3krpm när motorn va vid 2.5krpm för någon sekund för att därefter gå ner igen. Samma när jag låg på motorvägen i trean och drog upp han mot 5.5krpm så "slirade" den också uppåt för nån sekund och visade 6krpm. jaja...detta har väl knappast något med tändproblemet att göra eller? Brukrar vara nån rolig diod på baksidan av instrumenthuset som får spel har jag hört.

roarrr, hur gick det med soppapumpen?

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]