- tis 13 apr 2010, 18:52
Ja, nu handlade ju detta varken om Volvo eller Bilia.. men jag förstår vad du menar. 8) Jag vet inte, men på de flesta forum jag varit på så verkar det finnas "en inbördes klubb av beundran". De som vet mest och bäst. Men jag hoppas att det inte är så på detta forum!
Fred skrev:Sen tror jag att det handlar om att för vissa på ett volvoforum så är allt som kan tolkas som kritik mot Volvo eller Bilia något som måste bemötas och tillrättavisas till varje pris. Det finns otaliga trådar som spårar ur fullständigt när en del kommer med helt berättigad kritik mot verkstäder, prissättning av reservdelar eller bristande kvalité. Det dyker alltid upp inlägg som hoppar på detta. Det är som om Volvo/Bilia vore oantastligt och aldrig kan göra fel...ibland är det nästan så det gränsar till sektkänsla.
Så är det nog, och kommer nog alltid vara, vissa försvarar blint medan andra sunt ifrågasätter...det är bara att leva med på dessa forum. Personligen har jag slutat vara aktiv på systerforumet på grund av den hårda attityd som råder där. Kritik mot Volvo resulterar nästan i mobbning och rena uppmaningar att försvinna...sånt sätter jag mig över och försvinner med den kunskap jag kan delge andra någon annanstans. Här till exempel! :D
Mvh
/Fred
Ja, nu handlade ju detta varken om Volvo eller Bilia.. men jag förstår vad du menar. 8) Jag vet inte, men på de flesta forum jag varit på så verkar det finnas "en inbördes klubb av beundran". De som vet mest och bäst. Men jag hoppas att det inte är så på detta forum!

- By XRay89