Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

felet hände i samband med att vi bytte spridare och skulle börja köra på etanol.

elfläkten går hela tiden. den verkar skifta lite hastighet då och då, även när motorn är avstängd. enda sättet att få den att stanna är att rycka säkring 24 (till bränsle/tändboxarna tror jag?). sätter man i den igen börjar elfläkten gå så fort man vrider på tändningen. även efter man stängt av bilen går den, till dess du rycker säkringen eller drar av jorden till elfläkten från insidan av skärmen.

acn är paj, så det borde inte vara pga trycket till acn den går. termostaten verkar funka då det kommer varmluft som det ska, även tempmätarn i instrumenthuset visar som den brukar..

vart börjar jag leta? ska kolla felkoder, fick några 2-3-2 eller om det var 2-1-2 men tror det har med sambandet att den börjar gå på etanol osv och inte hunnit adaptera pga tankning till etanol.

va tror ni?
Senast redigerad av 2 Anders1984, redigerad totalt 0 gång.
finns väl ingen givare i kylet på denna antar jag, elfläkten får sin signal direkt från boxarna. om nu tempgivarn till motorn var rutten skulle bilen gå dåligt oxå tycker jag, vilket den inte gör.
har ju en kallstartsknapp, som har funktionen att "lura" motorn att den är kallare än vad den är. När man trycker in knappen går spänningen via knappen istället och således via ett 16kohms motstånd (motorn tror den är kallare).

så fort man slår på tändningen så börjar elfläkten gå, oavsett motortemp. men håller man in den knappen på tändning, slutar elfläkten att gå. kanske är motortempgivaren som spökar ändå?

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]