Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Jag har inga diskanter uppe vid handtaget...

Vad skulle ni valt för högtalare för ungefär samma pris (500-700) kr
av Dustin
Har också strul med ljudet i min bil, låter som att högtalaren i förardörren är sprängd, men det kan mycket väl vara glapp som gör att ljudet skrapar, har haft ner både dörrsida och stereo för att kolla kontakter men hittar inget som ärgat eller ser ut att glappa, allt sitter tajt.

Får kanske plocka ner för att kolla högtalare mer i detalj, är detta ett vanligt fel?

har en HU803 med steg under passagerarsätet också, några kända fel på detta system?
av twixo
Har exakt samma fel på min -03. Ena högtalaren låter sprucken och det är den antagligen då jag poppar lite för högt ibland:) Hur plockar man ner dörrsidorna? Bör man tänka på något speciellt. Jag är också intresserad av att få tips på ett bra men billigt framsystem.

/N
Användarvisningsbild
av Rillee
Då har man satt in sina nya högtalare, tog lite tid men nu sitter de där.

Bild
Satt fast högtalarna i de gamla fästena.

Bild
På plats i dörren.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Hur blev ljudet med dom nya högtalarna? Mycket bättre än med orginalhögtalarna?
Jag har tröttnat på mina usla orginal pappershögtalare och tänker byta dom mot några bättre, Jag tror också en av dom är defekt då det blir missljud när jag höjer ljudet.
Användarvisningsbild
av Rillee
Har inte hunnit prov lyssna så mycket i nu, så jag kan inte uttala mig.
Men nu är där ljud i alla högtalare så det är ju mycket bättre :)
Användarvisningsbild
av isak
har exakt din lösning sen 2 år med likvärdiga feltemahögtalare funkar utmärkt!
(tror faktiskt de konkurerar ut volvos org- för 900 sek styck)
isak
Användarvisningsbild
av Magnus308
isak skrev:har exakt din lösning sen 2 år med likvärdiga feltemahögtalare funkar utmärkt!
(tror faktiskt de konkurerar ut volvos org- för 900 sek styck)
isak
Finns väl inget man kan köpa som är sämre än ett par orginal pappershögtalare, För många år sedan hjälpte jag en kompis att byta högtalare i hans Volvo 340 och det är tvesamt om det varit möjligt att sälja dessa löst i en butik men att orginalmontera dom i en bil var ok.
Användarvisningsbild
av Rillee
Ja volvos högtalare kändes riktigt billiga fastän de kostar nästan dubbelt så mycket som de jag köpte nu...
av blådåren
Har "uppgraderat" lite firmabilar genom åren , genom att byta högtalarelementen som sitter original.
Det är egentligen ingen större "operation" då man använder original högtalarkorg som monteringsram för den nya högtalaren...
Men som allt annat i världen så handlar det om "veta hur" ..
Blir en rätt remarkabel förbättring om man väljer högtalare från runt femhundringen paret, tycker det säger én hel del om kvaliten på originalet..
Glöm bara inte att göra ett litet "tak" av nåt fuktavvisande, typ cellplast över baksidan på den nya högtalaren , då det är rätt blött ute i dörren av kondensfukt.

Original är inte sådär våldsamt påkostat, om det inte handlar om dom lite dyrare systemen som har dynaudio-element.
Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]