Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av morgan76
Redlös skrev:
morgan76 skrev:Inte på just dom 745orna jag bytte emellan.. Dom får vara hur identiska dom vill men hålen satt på olika ställen.

Vad vet jag, kanske bara hade otur och valde just den enda som inte passade.
Några hål skiljer, men man behöver inte jobba på NASA för att få det att passa. (Satte i ett tak från en -98 945 i min gamla -90 745.)

Precis.. Enkelt att få dit men vissa hål är inte identiska. Inga problem.
av winston
Här kommer en länk med beskrivning på innertaksreparation. Det här är ett vanligt problem på 740 där tyget släpper från innertaket eller går sönder. Jag har fått tipset här på detta forum och gjort det två gånger på 744 med bra resultat. Jag köpte Biltemas högtalarmatta nr 31-401 = ljusgrå 200x142 cm. Kostar 99,90 kr. Dessutom köpte jag 2 burkar spraylim på Biltema. På en 744 är det är lite bökigt att få ut taket genom höger bakdörr även när höger framstol är bortagen. På en 745 fungerar väl det genom bakluckan. Om du skall ta bort någon framstol på 740-modeller från och med 1990-årsmodell så tänk på att först spärra säkerhetsbälteslåset som sitter på stolen vid kardantunneln. Vrid den röda platsknoppen med en skruvmejsel så att den åker upp en bit. Om du jobbar med stolen utan att låsa bältesspännaren (en torsionsstav som sitter under stolen och drar åt säkerhetsbältet om du krockar) så riskerar du att den utlöses. Dra bort tyget och var noga med att borsta bort skumgummit som sitter kvar på innertaket så att limmet fäster ordentligt.
Att ta ett tak från skroten kan vara problem då det verkar som nästan alla tyg på innertak förr eller senare lossnar eller går sönder.
Lycka till
http://www.ipdusa.com/uploads/sku_files/5278_INST.PDF

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]