- fre 09 apr 2010, 08:31
jag flyttade över min krok från min ena 960 -91 till min andra för att regga.. allt jag tog med mig var mont. anvisning från monoflex hemsida, det är den kroken som liknar volvo orginal mest.
besgubben sa att det inte var några probs utan produktskylt. hade däremot bilen varit helbilsgodkänd hade det inte gått. och ja, nya bult är det som gäller.
Volvo_740_GLT skrev:sålänge bilen inte är helbilsgodkänd behöver det inte sitta en typskylt på.Redlös skrev:Då gjorde besiktningsmannen tjänstefel för typskylten ska vara läsbar. Det finns ett antal olika tillverkare på drag.morgan76 skrev:Eftersom som jag var in på bilprovningen och frågade om typskylten och dom sa att det var okej så måste jag väl lita på det?Typskylten är skit samma, alla uppgifter står på mont.anvisningen. Den kommer du inte undan.. Men det kan inte finnas speciellt många olika fabrikat att välja på. Dom jag kan komma på på rak arm är Biltema och Kovil, utöver original förstås. Kolla respektive tillverkares hemsida, det brukar finnas anvisningar att ladda ner. Så gjorde jag med ett begagnat Biltemadrag på en Audi. Typskylten på det draget var helt oläslig men det var inga problem det heller.
Tänker testa iallafall, bara jag hittar rätt monteringsanvisning.
jag flyttade över min krok från min ena 960 -91 till min andra för att regga.. allt jag tog med mig var mont. anvisning från monoflex hemsida, det är den kroken som liknar volvo orginal mest.
besgubben sa att det inte var några probs utan produktskylt. hade däremot bilen varit helbilsgodkänd hade det inte gått. och ja, nya bult är det som gäller.
- By 73k