Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Trotting
Tjena!

Kylaren har gått sönder på min 940 Turbo+(fulltryckare+) måste naturligtvis ha en ny, så min fråga är den:
Passar en kylare från en "vanlig" 940 utan turbo eller måste de vara från en turbo?
Passar 740 kykare?
av wexe
Det flesta passar kanon sen beror det på om du har automat och elfläkt på din bil bör den nya haft det också då det sitter en givare på kylaren till elfläkten. Men om du har en helt vanligt 940 turbo så vilken som
av Benet84
Har förmig att 940 med ac har större kylare och turbon med ac har ännu större men utan ac är det samma som till 740.
Användarvisningsbild
av Rökmåln
Jag har AC på min och den är lika stor som vilken annan 740/940 kylare som helst jag sett.

Dock är det klart du behöver en kylare där det är givare till fläkten. (sitter på vänstra kylargavlen frammifrån sett)
Användarvisningsbild
av Rökmåln
Rökmåln skrev:Jag har AC på min och den är lika stor som vilken annan 740/940 kylare som helst jag sett.

Dock är det klart du behöver en kylare där det är givare till fläkten. (sitter på vänstra kylargavlen frammifrån sett)
Man lär sig nått nytt varje dag :P

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]