Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Försökte igår byta elantennen mot den nya men det gick ju sådär... Skiten sitter ju som BERGET. Efter ett par timmars våld fick jag i alla fall orginalantennen att veckla ut sig, men det var fortfarande så igengrott att den inte orkade trycka ut eller in den helt för egen maskin.
¨
Jag vet det är jobbigt, höll på en hel kväll innan jag fick bort min! :-(O)

Om du får ut antennen litegrann högst upp, försök vicka den i sidled då släppte det för mig efter många om och men. Det sitter en grej i hålet som utvidgar sig när den trycks ned, det är den som håller fast antennen i röret. Du kan kika lite på den nya antennen.
Bild
Ser den ut sådär? Bry dig inte om det jag har ringat in där.

När jag skulle dit med nya antennen skruvade jag bort "locket" alltså den där svarta runda längst ned på mekanismen så att jag kunde se att kuggarna hamnade rätt

Hoppas du förstod hur jag menade ?:-/

/Kalle
Japp, den ser ut sådär. Jag har också skruvat upp så man kan se kuggarna men det ger ju inte så mycket :)
Vet vad du tänker på för flärpar som utvidagar sig, har försökt lirka också men det går sådär :) Men jag får fortsätta utveckla våldet helt enkelt antar jag.

Har klurat lite på att värma upp skiten och låta den kallna igen för att se om metallens utvidgning kan förskjuta smutsen lite...
Som min tråd i 700/900-forumet antyder så upptäckte jag idag att kuggarna i motorn till den var paj också, så nu börjar jakten på en ny enhet.

Lite b att bara ha ett tomt hål där sålänge...
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 47

Dina lyktor är sönderbrända p&ari[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]