Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

eccy243 skrev:Lamelldiffen sitter standard på våra direktionsvagnar. :wink: Den känner av om det uppstår en stor varvtalsskillnad mellan bakhjulen. Om det blir stor varvtalsskillnad nyper den ihop ett lamellpaket i diffen, så drivkraft överförs till det hjul som har grepp. Resultatet i detta fall hade blivit att hjulet som stod på gräset hade dragit upp direktionsvagnen ur surhålet. :) Men om båda hjulen spann så hade de inte varit mycke å göra.

Det är slungdiff i direktörsvagnarna mr eccy243 ja det vill säga de som har det tillvalet för det var inte standard.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 15&t=36559
Trodde att jag ÄNTLIGEN skulle hämta ut bilen idag men icke sa nicke :???:
Garageuppfarten var blockerad av en husbil och skulle bli fri först till helgen, tidigast fredag.

Men jag höll ångan uppe och snyltade skjuts till biltema för att köpa luftningsrör med backventiler så det blir lite slappare att byta bromsvätska sen.
Även en sån där praktiskt liten skruvtving för oken.

Såg en så jävla fin 960 brumma förbi mig när jag stod och väntade på bussen igår, kan säga att jag blev smått sugen 8)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 47

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!