Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svepa
- Taket hänger som en gammal säck på Pärlan, är det någon som vet ifall man kan montera ett innertak från en 945:a, helst utan att bygga om hela karossen... ?? ?:-/
av Volvo_740_GLT
Ja varför skulle du inte kunna göra det... Karossen på 745 och 945 är ju nästintill identiska
av Redlös
Japp, passar alldeles utmärkt! Dessutom kan du få innertak i fler färger om du tittar på 945.
av Antonn
Annars är det ju bara att klä om innertaket, det gjorde jag :) Jag köpte högtalarmatta och sprayburkslim på biltema, kostade 149kr totalt ;) På 745 är det ju jättelätt att klä om innertaket, bara att montera ner det och ta ut det genom backluckan. På min 740 var vi tvungna att klä om taket när det var inne i bilen, det var lite svårare :p
Resultat: Bild
Användarvisningsbild
av morgan76
Bytte innertak på en -88 745a och tog ett bättre tak från en -92a 745 och det passade men vissa av hålen där clipsen sitter passade inte tyvärr.
av Volvo_740_GLT
morgan76 skrev:Bytte innertak på en -88 745a och tog ett bättre tak från en -92a 745 och det passade men vissa av hålen där clipsen sitter passade inte tyvärr.
Innetaket på 745 och 945 är identiska med varandra och hålen stämmer
Användarvisningsbild
av morgan76
Inte på just dom 745orna jag bytte emellan.. Dom får vara hur identiska dom vill men hålen satt på olika ställen.

Vad vet jag, kanske bara hade otur och valde just den enda som inte passade.
av Redlös
morgan76 skrev:Inte på just dom 745orna jag bytte emellan.. Dom får vara hur identiska dom vill men hålen satt på olika ställen.

Vad vet jag, kanske bara hade otur och valde just den enda som inte passade.
Några hål skiljer, men man behöver inte jobba på NASA för att få det att passa. (Satte i ett tak från en -98 945 i min gamla -90 745.)
av Antonn
svepa skrev:Tackar för tipsen, låter ju som en enkel sak! Ska testa att klä om det! :D
Gör de :) Ta gärna hjälp av en kompis eller två, innertaket bryts lätt när man ska ta ut det genom bakluckan det är väääälidigt ömtåligt.. Men med 4-6 händer går det fint ;) När du har tagit ut det är det lätt att bara riva av det gamla tyget, skrapa bort "isoleringen" också. Om du köper ett annat tyg än biltemas högtalarmatta, ta ett stretchbart tyg då :)

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]