Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rökmåln
Ingen ?

hade behövt svar idag skall beställa lite andra delar imon så tänkte ta det i samma veva :P
av Rick
He he, kört i ett potthål... Du behöver "övre fjäderbenslagring" V + H (byt bägge) + eventuellt nya lager, klarade övre fjäderskålen sig?

R.
Användarvisningsbild
av Rökmåln
Rick skrev:He he, kört i ett potthål... Du behöver "övre fjäderbenslagring" V + H (byt bägge) + eventuellt nya lager, klarade övre fjäderskålen sig?

R.
Tack. Fjäderskålen verkar ha klarat sig.
Vad menar du med "eventuellt nya lager" ?
Användarvisningsbild
av Rökmåln
Behövde kompletta satsen.

Precis kommit in och är helslut. Tog 2 timmar ungefär, krabbigare än jag trodde.
Givetvis drog jag av bulten till krängningshämmaren och höll på att få ett anfall så la ifrån mig verktygen och lugnade ner mig lite haha så blir att köpa nya imorgon då dessa ändå var kass. Vektygen som behövdes var bara en 17 till krängningshämmaren, 24 till dämparen, 10 för att hålla mot dämparen samt 15 för fjäderskålen samt fjäderspännare. Ett tips är ju att vara 2 när ni gör detta!

Kan även säga att jag skruvat dit ett 2,5" Simons system från katt inklusive ny katt idag med.
Väldigt nöjd! 2000 splitt nytt komplett ;)
Användarvisningsbild
av Rökmåln
Casal skrev:Var hittade du simons-systemet?
Lokala bildemonteringen. Han säljer dock mest nya delar utan mellanhänder därav priserna.

Prisexempel:

Fjäderbenslagring komplett,
Mekonomen: 1000:-
Lasse: 500:-

Luftfilter BOSCH,
Mekonomen: 199:-
Lasse: 150:-

Packningssats kat/främre rör,
Lasse: 130:-

Sportavgas från kat SIMONS,
Mekonomen 3498:-
Lasse: 2000:-

Handlar alla mina delar enbart av honom. Priser på beg. bildelar är minst 50% av andra skrotar.
Bifogar hans hemsida där hans telnummer också finns!

http://www.tegnabybildemontering.se/
Användarvisningsbild
av MrSimson
Låter ju nästan otroligt :-O)
Kan ha skicka grejer också tror du? Kan ju va värt fraktpengar om det är tillräckligt billigt... :roll:
Användarvisningsbild
av Rökmåln
MrSimson skrev:Låter ju nästan otroligt :-O)
Kan ha skicka grejer också tror du? Kan ju va värt fraktpengar om det är tillräckligt billigt... :roll:
Det vet jag faktiskt inte, jag har ju bara en mil dit.
Men det tror jag nog inte är omöjligt. Du kan ju alltid ringa och höra med honom.
Jävligt bra karl, hans mor som också jobbar där kan dock vara lite tjurig ibland haha.

Dock kan det ju vara värt att åka och hämta delar om man ringer och beställer även om man har tur och retur ca 30 mil om man ska ha en hög delar. Om man räknar vad man tjänar på det.. 30 mil på t.ex avgassystemet lönar sig iaf om man räknar på min bil högt räknat 1l milen, 30 liter x 13kr litern = 390 kr. Då har jag ändå tjänat 1105 kr på att inte handla av mekonomen ;) minus slitage givetvis..
Senast redigerad av 3 Rökmåln, redigerad totalt 0 gång.

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]