- mån 05 apr 2010, 17:26
OK, en liten uppdatering!
Gick ner nu och skulle testa, körde en "rengöring" av givaren genom att dra spaken fram och tillbaka en 15-20 gånger så kopparstiften ev.fick lite bättre yta, kollade felkod, fick nu kod 3-2-2...? (fel utväxling för angiven fart)
Kollade koden flera gånger och sen nolla jag den, startade bilen, gick igenom alla lägen med spaken 5sek på varje.
Backen går i med ett hugg medans D tog ett par sekunder för att sen sakta komma i läge kändes det som. Körde sen en sväng och växlingarna kändes lite sliriga. Stannade till och gjorde som i början, drog spaken fram å tillbaka en 20 ggr, startade bilen, drog igenom de olika lägena en 5 sek på varje, stannade bilen...bla bla...efter 3ggr nu känns det som att den fungerar bättre, D går i på en sekund, backen lika så och än så länge ingen blinkande pil på instrumentbrädan. Ska testköra den en stund nu för att se om det händer igen, sist va det ju på motorvägen efter en timmes körning typ...
Dessutom tycker jag det är på tok för mycket olja i lådan, försökte kolla både på COLD och HOT nu efter en 30 min, ligger en bra bit över angiven nivå på stickan...men oljan ser för övrigt bra ut, röd i färgen och luktar normalt, ej brännt.