Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ludde379
hej har en volvo 940 -96 den viner inne i kupen men bara mellan 60 - 90 km/h ??
har inte med fläkten att göra har ingen ac heller .. ljudet kommer bakom mätarna och låter ganska högt!
någon som kan ha förslag på vad det kan va ??
av pekka88
jag har också ett vinande ljud, på ryktesväger har jag hört att det kan komma från otäta framrutor.....min framrutan är listen mycket sliten och gummi har fallit bort lite här å där. jag funderar på om det går att använda vanlig våtrumsilicon för detta ändamålet?!
av Cicaro
Våtrumsilikon skulle kunna fungera, ta reda på dock att den isf tål minusgrader(mycket byggkemi är inte gjort för minusgrader och kan krympa väldigt mycket när det blir kallt) och att den tål påfrestan från spolarvätska osv.

Annars finns vindrutetätning på bl.a. biltema(art 36-4809)

Jag tätade nämnda ställe på förra bilen med båtsilikon som var till för att täta småläckor och fogar i plastbåtar och var godkänt för väder vind och div. kemikalier. Finns på varv och de flesta stora bygghandlar(om inte annat som beställningsvara)
av Ludde379
pekka88 skrev:jag har också ett vinande ljud, på ryktesväger har jag hört att det kan komma från otäta framrutor.....min framrutan är listen mycket sliten och gummi har fallit bort lite här å där. jag funderar på om det går att använda vanlig våtrumsilicon för detta ändamålet?!
ja mina lister e hörnorna ganska slitna och den där uppe me men skulle det ljudet bara komma i dem farterna ??
men det e värt att kolla upp det ... men kan ju dra en remsa silvetejp och köra en runda !
tack :)

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]