Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Hejsan!

Någon som vet vars man hittar en bra domkraft till v70 - 03. Orginaldomkraften har gått sönder, dvs den som passar runt cylindern gjord för org domkraften. Kan man använda annan domkraft än denna isåfall tipsa gärna.

MVH//Xo
Användarvisningsbild
av pang58
En "ny" domkraft finns ju alltid att hitta på bilskrotarna... Själv har jag en garagedomkraft som komplement vid byte till vinter-/sommardäck. Orginaldomkraften är lite för klen för sådana jobb...
av Xotica
pang58 skrev:En "ny" domkraft finns ju alltid att hitta på bilskrotarna... Själv har jag en garagedomkraft som komplement vid byte till vinter-/sommardäck. Orginaldomkraften är lite för klen för sådana jobb...

Vars hissar du upp bilen med den ? dvs använder du bilens orginal platser för domkraften eller hur gör du ? .. har du ngt emellan tex bräda eller annat då du gör det ?

Mvh//Xo
Användarvisningsbild
av isak
rambalken framför motorn, draget. funkar utmärkt.
isak
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag har bra drag i min motor, men saknar dragkrok? :wink:
Användarvisningsbild
av pang58
Jag använder bilens "orginalplatser" för domkraft när jag använder garagedomkraften. Draget och balken framför motorn funkar utmärkt också.
Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]