Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Hejsan!

Någon som vet vars man hittar en bra domkraft till v70 - 03. Orginaldomkraften har gått sönder, dvs den som passar runt cylindern gjord för org domkraften. Kan man använda annan domkraft än denna isåfall tipsa gärna.

MVH//Xo
Användarvisningsbild
av pang58
En "ny" domkraft finns ju alltid att hitta på bilskrotarna... Själv har jag en garagedomkraft som komplement vid byte till vinter-/sommardäck. Orginaldomkraften är lite för klen för sådana jobb...
av Xotica
pang58 skrev:En "ny" domkraft finns ju alltid att hitta på bilskrotarna... Själv har jag en garagedomkraft som komplement vid byte till vinter-/sommardäck. Orginaldomkraften är lite för klen för sådana jobb...

Vars hissar du upp bilen med den ? dvs använder du bilens orginal platser för domkraften eller hur gör du ? .. har du ngt emellan tex bräda eller annat då du gör det ?

Mvh//Xo
Användarvisningsbild
av isak
rambalken framför motorn, draget. funkar utmärkt.
isak
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag har bra drag i min motor, men saknar dragkrok? :wink:
Användarvisningsbild
av pang58
Jag använder bilens "orginalplatser" för domkraft när jag använder garagedomkraften. Draget och balken framför motorn funkar utmärkt också.
Köpråd. V40 t2 2017

Hej, jag funderar på att köpa en Volvo […]

Fattar noll av taktält. Man får nu ett […]

Jag tänker ju att någon nytta mås[…]

Fast den bilen är ju faktiskt 19 år.. […]