- tis 30 mar 2010, 23:55
#394558
Fisch, Svårt att säga om jag har något problem eller inte... Men det jag syftade på när jag pratade om att "blåsa rent" slangarna, var när dom var demonterade och lösa, inte när dom sitter monterade på motorn. Så den missen skulle jag inte göra :) men tack för tipset ändå!
Ang. problemet, så kan det vara en antydning till igensatt vevhusvent. då jag har ett smärre läckage som visar sig kring oljetråget. Men det kommer högre uppifrån, typ från själva motorblocket. Men det fuktar ner, runt bakre delen på tråget med bilen sedd framifrån. Och jag har fortfarande inte lokaliserat exakt vart läckan är, börjar misstänka att det kan vara packningen till tråget. Men även o-ringen som tätar röret anslutet precis ovanför tråget (vet ej vad detta är för rör, men misstänker att det är någon kylning eller retur för turbokylning)
När det blir bättre väder, vilket verkligen är på ingång nu :) ska jag sätta fart med läckan, och lokalisera vart ifrån det kommer! För det kan ju vara så att det beror på att det blir övertryck pga. igensatt vevhusvent.
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)