Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hammerin
isak skrev:ett litet tips när hjulen byts!
kapa ca 30 CM ½ tums armerad trädgårdsslag, skär den på längden träd på den på nedre fjädervarven.
det isolerar bort en ofantlig massa oljud. # egen erfarenhet #
isak
Det lät som ett bra tips! får man fråga hur du har listat ut det? och hur det kommer sig att det blir mindre ljud.... (vilket ljud, typ?)

Mvh //
Användarvisningsbild
av isak
volvo har någon plastbeläggning hållbarhet #från 11- till lunch#
då jag böt övre fjäderskålar ramlade det rester av plasten, volvo hade ett isolerbelägg att lägga i nedre fjäderände för svinpengar! tunt sladdrigt skit köpte det inte. plastslangen skapades av fantasin. har suttit sedan V däcken monterades mycket tystare från smågnissel, få se hur det ser ut när hjulen byts. ( är ett enkelt BILLIGT alternativ).
isak
av III
Jag har också testat detta med slang. Fungerar väldigt bra. Hade lite knakande ljud från framvagnen för något år sedan, visade sig att gummit på undre fjädersätet var söndernött. Oljudet försvann när slangen monterades. bedömde också att det blev mindre resonansljud i bilen, fast det kan jun vara placeboeffekten. Dock kom knakandet tillbaks för ett tagsedan. Visade sig att slangbitarna lossnat. Nya monterades och det blev tyst. Denna gången har jag "låst fast" dom med några små buntband. Får se om dom sitter kvar längre då.
Användarvisningsbild
av isak
då är vi minst två med samma erfarenhet!
isak
Användarvisningsbild
av Rillee
Det ska jag också prova imorgon när jag monterar sommardäcken
Blir fälgen varm? Isåfakk kan det vara missljud från ett kärvande bromsok ingognerar det kommer fettet i hjullagret smälta och då även risk för hjullagret rasar som i sin tur kan leda till STORA krafter som kan få ditt framhjul lossna....HUGA!!! Mvh:Beppe nybliven ägare V70 2,4 140hk -00:a

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]