Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hallå , jag har en volvo 745 gl 88. bilen startar inte den bara klickar , har bytat startmotor men nu går säkringen till brånslepumpen när jag vrider om tändningen. Har ingen aning om vad felet är så hade varit tacksam om någon hade kunnat hjälpa mig / Micke
Ja en koll på alla kablarna till startmotorn vore helt klart bra ;)

Sen om nu säkringen till pumpen går så kan du koppla bort pumpen, sedan sätta i en ny säkring och slå på tändningen. Går den då så har du kortslutning, går den inte så är det nog pumpen som gått ur tiden. ( om nu inte problemet orsakas av startmotorn )

Har du missat en kabel på startmotorn kan strömmen gå en annan väg genom betydligt känsligare kretsar om någonting vill ha ström. Som att ansluta "reläkabeln" på startmotorn utan att huvudkabeln är ansluten, då går all ström genom den kabeln och då blev den bra jäkla varm ;)
Hej, vad var anledningen till bytet av startmotor? gick bilen innan?.. Har du kollat att alla anslutningar till startmotorn sitter rätt?

Mvh: Lelle

jo bilen funkade inan så när jag skulle köra så starta den inte , så byta start motorn så funkade den ett tag sen la hela bilen av. ja jag är säker på att dom sitter rätt hoppas jah iaf, nu e det säkringen som e problemet att den går hela tiden.
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]