Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GamleSvarten
Hej!
Vindrutetorkaren på förarsidan lade av idag och när jag rycker i armen hör jag att det är något som skramlar inuti. Om jag har förstått det rätt kan det vara en vajer som gått av? På passagerar sidan fungerar det fortfarande som det skall. Jag kan inte särskilt mycket om bilar och vet inte alls vart jag skall börja titta för att komma åt att laga detta. Någon som vet?
Tacksam för svar!
Mvh Gamle Svarten
av pero02
Hej,
jag har haft samma problem som dig. Det är torkarmekanismen som har gått sönder.

Den är ledad med kulleder och de blir slitna så de ramlar isär, går att trycka ihop ett tag med felet kommer att återkomma. Jag köpte ett bättre begagnat från skroten och bytte själv. Var ganska trångt att komma åt att byta men egentligen inte svårt. Se bara till att montera stagen åt rätt håll, jag gjorde fel först och torkararmarna rörde sig åt olika håll.

Hälsningar Per
Japp det var precis så som du beskriver. Vi lyckades efter många om och men trycka tillbaka den, men bara det var ju helt företag. Men då är det alltså bara att ställa in sig på att det kommer lossna snart igen då :(
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]