Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Antonn
Ääh fan.. Funkade bra ett tag men nu vill den inte starta igen =/ Skulle hem från en kompis och bilen startar och går i 3 sekunder, sen dör den och är omöjlig att få igång igen. Testade även starta den idag, utan resultat... Gaah blir galen på detta, vad kan felet vara? Kan det "nya" reläet också ha pajat?
av Antonn
Yees, köpt på skroten för en 50-lapp.. Vart kan jag hitta ett nytt då? Kan inte det exakta namnet så har inte hittat något på Mekonomen.
av sicnarf
Köp en till på skroten då för 50 kr för det är knappast troligt att du skulle få 2 felaktiga i rad
av Antonn
Kollade på reläet idag, luktade bränt och såg bränt ut i ena hörnet... Ska köpa nytt imorgon ifall nån skrot har öppet.. Men hur kan 2 reläer ha pajat? Jordfel nånstans som orsakar det kanske? Lite segt att byta relä var 50e mil.. :p
av Waizguy
Hej!

Jag är inte sådär jätte haj men min 740 startvägrade (start motorn gick runt) ett tag så jag kollade på laddningsrelät som sitter på generatorn, den hade slukat kolen på ena sidan, 120 spänn på biltema sen dess har den startat :)

// Mvh Waiz
av Antonn
Okeej men grejen e den att min startar, men dör när den så behagar. Men jag skrapade bort det brända på reläet idag, och den startade på en gång :D Blir till att köpa ett nytt imorgon, får hoppas att jag slipper köpa fler i framtiden bara :lol:

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]