Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle87
hejsan!
tänkte byta fram dörrar på min bil till 88:ans har en 87:a.
Man vill ju ha elbackspeglar och fönsterhissar så undrar om någon gjort det och vet om det är enkelt.
det är elen jag vill ha hjälp med!. :D
av Rick
Se till att få med kabelhärvorna till dörrarna och skaffa ett bra kopplingsschema så är det inga problem...
av volvo740gle87
Hjälp råkade låsa in nyckeln höll på med kablarna. så när jag var klar så skulle jag sätta i batterikabeln och så hörde jag centrallåset låsa och nyckeln låg på instrumentpanelen är det bara att slå in rutan eller hur kan man göra?
av satking
om du tar en stålpinne typ silverlod 2mm
och sticker ner den i det lilla hålet i början av nyckelhålet så kommer du ner till vipparmen och med ett tryck så låser du upp bilen .
kanske inte så lätt första gången men med lite övning så blir du nog en bra inbrottstjyv
Lycka till
MVH Satking
av volvo740gle87
satking skrev:om du tar en stålpinne typ silverlod 2mm
och sticker ner den i det lilla hålet i början av nyckelhålet så kommer du ner till vipparmen och med ett tryck så låser du upp bilen .
kanske inte så lätt första gången men med lite övning så blir du nog en bra inbrottstjyv
Lycka till
MVH Satking
okej tack så mucket!
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]