- lör 27 mar 2010, 17:31
#393459
Att bli strandan med baugetter och franska ostar låte inte helt fel när man tänker på det. :D
Jag hade en Volvo 440 GL -89 från 1991 - 2002 och det var inga större problem med den. Visst, saker gick sänder på den, men det gör det på alla bilar. Mekaniken på en 440 är väl ingen katastrof dirket, men den känns inget vidare heller. Jämfört med andra surhinkar till bilar av samma storlek och årsmodell så skulle jag välja en Volvo 440 om och om igen. Kolla rosten på den. De rostar som tusan, men det gör likvärdiga VW Golf, Fort Escrot och Opel Astma också, för att inte tala om franska bilar.
Varför sålde jag min 440 om den nu var så j-vla bra? Ptja, jag ville ha något bättre. Eftersom jag skött bilen var den inte speciellt rostig. Det som pajade på den var slitdelar och lite annat. Jag fick olja i fördelaren vilket gjorde att den gick dåligt och orent. Om det var detta som orsakade att katalysatorn fick bytas några år senare låter jag vara osagt. Bromsrören fick bytas då de var rostiga. Gaswiren gick av en gång. Ventilkåpepackningen fick bytas. Likaså vattenpumpen. Detta saker var efter 10 år och 17000 mil. Med de erfarenheter jag har av Volvo 440 så kan jag inte riktigt förstå dess dåliga rykte. Men som sagt, kolla rosten. När du kollat rosten så kolla rosten en gång till.
Ps. Det sitter en frans motor och växellåda i dessa bilar. Från Renault. Ds.
Jag hade en Volvo 440 GL -89 från 1991 - 2002 och det var inga större problem med den. Visst, saker gick sänder på den, men det gör det på alla bilar. Mekaniken på en 440 är väl ingen katastrof dirket, men den känns inget vidare heller. Jämfört med andra surhinkar till bilar av samma storlek och årsmodell så skulle jag välja en Volvo 440 om och om igen. Kolla rosten på den. De rostar som tusan, men det gör likvärdiga VW Golf, Fort Escrot och Opel Astma också, för att inte tala om franska bilar.
Varför sålde jag min 440 om den nu var så j-vla bra? Ptja, jag ville ha något bättre. Eftersom jag skött bilen var den inte speciellt rostig. Det som pajade på den var slitdelar och lite annat. Jag fick olja i fördelaren vilket gjorde att den gick dåligt och orent. Om det var detta som orsakade att katalysatorn fick bytas några år senare låter jag vara osagt. Bromsrören fick bytas då de var rostiga. Gaswiren gick av en gång. Ventilkåpepackningen fick bytas. Likaså vattenpumpen. Detta saker var efter 10 år och 17000 mil. Med de erfarenheter jag har av Volvo 440 så kan jag inte riktigt förstå dess dåliga rykte. Men som sagt, kolla rosten. När du kollat rosten så kolla rosten en gång till.
Ps. Det sitter en frans motor och växellåda i dessa bilar. Från Renault. Ds.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"