Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Antonn
Tja, går det att justera kopplingen så att den tar längre in? Just nu tar min absolut längst ut och den slirar på kopplingen om man gasar mer än 20%... Ska byta när jag har tid men tänkte att det kanske går att justera vajern på något sätt så att den tar längre in och inte slirar så mycket? :)
Edit: Är det vajer eller hydralik på 740 -88?
/Anton
Användarvisningsbild
av emwtur
titta ner , bakom motorn , under huvudcylindern till bromsarna - där skall du se kopplingsvajjern och en justering till den.
om armen glappar någon millimeter, när pedalen är uppe så är lamellen färdig , är vajjern spänd så är kopplingen feljusterad och då finns det lite hopp !
/emwtur
av Antonn
Hmm jag hittar inte riktigt vart den justerskruven sitter. Men jag märkte idag att om jag pressar upp kopplingen underifrån så slirar den inte :o Förhoppningsvis behöver jag bara justera kopplingen :)
Användarvisningsbild
av emwtur
sitter det inte en mutter på ändan av höljet ?
eller sitter det en stopp skruv mot armen ?
Minnet är teflonbaserat !
Nåväl - Haynes säger efter en snabbkoll att det sitter en mutter på vajjerhöljet !
/emwtur

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]