Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kalasingh
alltså bilen är helt död startmotor snurrar den försöker startar men det verkar kommer ingen bensin o bpumpen låter ej heller på start II var sitter relän nånstans på denna????tacksam för svaret
Användarvisningsbild
av Tomas88
kalasingh skrev: var sitter relän nånstans på denna????tacksam för svaret
Nu vet jag inte säkert, men om jag får gissa så sitter det under en liten svart plast-kåpa i motorutrymmet.
På min så står det vad de olika reläna är till under kåpan. Du kan ju alltid kolla. Behövs inga verktyg för att lossa.
av Rayyan
Rodolfo skrev: Det jag fundera mest på är att strömkablarna faktiskt går ner i tanken och armaturen. Pumpen är ju dränkt i bensin så det känns så där att meka med det om det skulle bli fel/glapp :-O) . Fattar inte att en så viktig komponent kan fallera så lätt. ///R
Inget problem om det blir glapp på elen inne i tanken. Det är så mättat (inget syre) så det kan inte brinna, om det var det du tyckte var oroande.
Användarvisningsbild
av kalasingh
Hej
jag hittade bara en 15säkring det stog på kopan fuel pump den är hel allafall... provade pumpen den är död. så är det bara byta den mot annan beg ska jag lufta av sen slagen i motorn eller o hur gör man???.sitter under baksäte.
av unox
kalasingh skrev:Hej
jag hittade bara en 15säkring det stog på kopan fuel pump den är hel allafall... provade pumpen den är död. så är det bara byta den mot annan beg ska jag lufta av sen slagen i motorn eller o hur gör man???.sitter under baksäte.
På en bensinare behöver du inte lufta några bränsleledningar
Användarvisningsbild
av kalasingh
tack för svaret bilen funkar hur bra som helst nu det var bensin pump som var sönder...... dt spelar ingen roll om det är 1,8s pump?
den går allafall
min är 2,0T
av rebeqah
Tror jag har samma problem som trådstartaren! Ibland går inte bensinpumpen när jag vrider på nyckeln och då tar jag något och knackar försiktigt på själva pumpen(plockat bort kåpa o metalltaket). Sen vrider jag igen på nyckeln och bensinpumpen går som den ska! Under färd har aldrig hänt att den lagt av.
De här problemet inträffar när som helst oavsett om bilen stått några dagar eller jag bara gått in på macken i 2min.

Efter att läst lite olika trådar o även denna skulle jag vilja sammanfatta det så här: det kan va smuts i ett filter som sitter i anslutning till pumpen, kan vara + kabeln som är trasig, men kan oxå va antennringen??
Det där relät bytte min man och säkringarna är kollade så det är inte det. Bensinpumpen är bytt 06 så borde väl inte va den igen som pajat?

Tacksam för era tankar! Är en amatör.. Kör v40 -98 T4
Svårlösta vibrationer

Jag lämnade in bilen igår igen till Bil[…]

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]