Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Såhär såg bromsskivorna ut förra juli, klurar på om man skulle investera i nya för de såg inte så jävla roliga ut.

Men jag har ingen erfarenhet av hur de ska se ut heller, så det kan ju vara att de har lång tid kvar innan de blir för sunkiga så jag vänder mig till expertisen här.

Thumbnail: klicka gärna: Bild
Användarvisningsbild
av sidhabo
Volvo skivor är ju både billiga och lätta att byta, så du vet vad du ska göra :-)-)
Användarvisningsbild
av crumpets
Perfa, tar och beställer då. Vet ni vad orginal kostar? Tar en beställning från skruvat annars.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det är bara att byta, inget att fundera på en gång...
Biltema, skruvat.se, volvo eller mekonomen kvittar köp där det är billigast och var noga med att köra in skivorna och klossarna. var noga med att göra riktigt rent mot navet och fälgen speciellt så att du inte får vibrationer pga det.
Köp tjock rostskyddsmedel och en stålborste och gör nått åt fjäderbenen också när du ändå håller på. :wink:
Användarvisningsbild
av sidhabo
Om du sökte på ditt reg nr på Skruvat så blir det oftast rätt .... Du kan ju gå till Mekonomens hemsida och knapprar in ditt reg nr där och jämföra.

Haynes har en digital handbok för V60 modell&[…]

På passagerarsidan finns ju på vissa m[…]

Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]