NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
frippe87 skrev:Sådär nu var takvingen monterad, jag kan verkligen inte förstå varför det inte står att man ska täta borr hålen efter :???: , men jag hoppas verkligen att det blev tätt, tog silicon på både hålen och skruvarna. Om det läcker in vart rinner det ner då? kan man kolla det på något lätt sätt?
Inte för att vara besvärlig men Silikon innehåller ofta ättika å det är inte så bra ihop med metall.... ROST
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
poseidon skrev:
frippe87 skrev:Sådär nu var takvingen monterad, jag kan verkligen inte förstå varför det inte står att man ska täta borr hålen efter :???: , men jag hoppas verkligen att det blev tätt, tog silicon på både hålen och skruvarna. Om det läcker in vart rinner det ner då? kan man kolla det på något lätt sätt?
Inte för att vara besvärlig men Silikon innehåller ofta ättika å det är inte så bra ihop med metall.... ROST
Ja, en gummitätning hade nog varit mer på sin plats.. gör om, gör rätt? Eller tänker du chansa Frippe?

:shock:

Ge oss lite bilder på vingen nu!! :mrgreen:

/Christian
av Doby
En liten fråga angående vingen. Verkstaden tog inte bort minispojlarna :D (spoilersarna?) på min bil. Tror ni att detta har ngn betydelse?
av Kluster
Doby skrev:En liten fråga angående vingen. Verkstaden tog inte bort minispojlarna :D (spoilersarna?) på min bil. Tror ni att detta har ngn betydelse?
Betydelse för vadå?

Kan tillägga att "minivingarna" satt kvar även på min 07:a och sitter även kvar på nuvarande modellen.
av frippe87
Silikonen jag använde höll tätt efter tvätt med högtryck, så det borde vara helt tätt iaf. Det står att det är silikon för bla aluminum, det är ju en metall, så det borde väl inte vara så farligt? Ska se vad jag kan göra åt bilderna ;)

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?