Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av SebbeLar
Hej,

Jag är inte speciellt duktig med bilar men ska försöka beskriva mitt problem så tydligt so möjligt...

Jag har haft mycket strul med min Volvo 740 den senaste tiden och har på kort tid bytt följande saker:

Kamremmen
Startmotor
Generator
Batteri

Mitt problem nu är att när jag vrider om nyckeln så är bilen i princip helt död. Det klickar till lite och instrumentpanelen lyser upp, men motorn gör inget ljud överhuvudtaget. Jag har öppnat motorhuven och noterat ett problem, och undrar om det kan vara detta som är grunden till hela problemet...

En slang till luftfiltret är sönder, den är gjord av typ alluminium och ser ut som en dammsugarslang. Som jag förstår det går den bort ifrån motorn, dvs det är inte slangen som går från motor till filter utan från filter till...
Här är mitt problem för slangen har gått av i "slutet" och jag kan inte se vart den ska sitta.

Hoppas min information är tillräkligt tydlig, och tack för hjälpen
av sicnarf
Dina problem beror inte på den slangen för det ska vara så.Det är till luftfiltret nämligen.Det gör inte så mcket att den är lite trasig.Hör du bensin pumpen jobba när du vrider nyckeln?Om du ber nån sätta örat till tankhålet när du vrider nyckeln så hör man ett surrande en stund och då vet man att pumpen är ok.Finns det bensin i tanken förresten?
av sicnarf
Kolla så batterikablarna sitter fastskruvade ordentligt vid batteriet.Kan vara nån kabel som är lite lös bara.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
av Lelle
Gick bilen bra innan du bytte delarna? Om den gjorde de så borde du kolla att allt sitter rätt kopplat vid generator, starten. batteriet verkar ju va rätt eftersom du har spänning fram till instrumentpanelen, men kolla att alla kablar sitter kopplat på batteriet.

Lycka till!
Mvh: Lelle
av sicnarf
Ja,men du SebbeLar,nu har det gått 4 dagar och du har inte svarat ännu på något alls av inläggen här.Tycker det är jätte konstigt.Har du somnat eller vill du inte ha hjälp längre?Det är många här som vill hjälpa dig.

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]

Motor lampan tänds volvo V70 2006

Hej har problem som jag inte förstår B[…]