- tis 16 mar 2010, 19:31
Grrrr, börjar tröttna på 850n.
Senast historia.
Bytte kylaren 3 veckor sen pga olja i kylvattnet. Ingen olja där idag.
Fixade vevhusvent 6 dar sen.
Bytte packning olje lock i söndags. Slutade det pysa olja där ....
Gått fint tills idag. Mega oljerök på hemvägen. Ok så länge motorn drar. Så fort jag släpper gasen ryker det dock rejält. Kollade lite när jag kom hem. Röker bara lite när den står på tomgång eller jag gasar lite med motorn obelastad.
Gott om olja i avgasröret, fast inte så det droppar.
Kollade alla slangar och kontakter jag vart på sistonde. Såg ok ut. Kom oljerök typ nerifrån turbon/grenröret lite av och till.
Får la börja söka forum på oljerök etc. Antar att det finns en del att hitta. Fast om ni har nåt snabbt tips var man ska börja så blir jag inte olycklig .... mer än jag är nu :*O/
Vad ska man gissa på ?
Topplockspackning
Slut i cyllarna
Nåt turbo mög
Senast historia.
Bytte kylaren 3 veckor sen pga olja i kylvattnet. Ingen olja där idag.
Fixade vevhusvent 6 dar sen.
Bytte packning olje lock i söndags. Slutade det pysa olja där ....
Gått fint tills idag. Mega oljerök på hemvägen. Ok så länge motorn drar. Så fort jag släpper gasen ryker det dock rejält. Kollade lite när jag kom hem. Röker bara lite när den står på tomgång eller jag gasar lite med motorn obelastad.
Gott om olja i avgasröret, fast inte så det droppar.
Kollade alla slangar och kontakter jag vart på sistonde. Såg ok ut. Kom oljerök typ nerifrån turbon/grenröret lite av och till.
Får la börja söka forum på oljerök etc. Antar att det finns en del att hitta. Fast om ni har nåt snabbt tips var man ska börja så blir jag inte olycklig .... mer än jag är nu :*O/
Vad ska man gissa på ?
Topplockspackning
Slut i cyllarna
Nåt turbo mög
745 -88 Aut B230F, 740a
855 -95 Turbo Automat
855 -95 Turbo Automat