Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattias_667
Min har rullat 32 000 mil är det rekord ?
eller finns det någon som har en bensinare som rullat längre ?

Är det förästen någon som vill byta en diesel mot min v40T - 98 så säg till !

Någon som vet hur man får tag i bensin billigt ?
av fng77
Min v40 T4:a har rullat 31000 mil. Går som en klocka i motorn. Börjar få lite problem med rost men ska fixa det till våren. Jag tänkte köra med denna ett par år om den håller. Vore coolt med 35 - 40000 mil på mätaren :P
av vedhuggarn
Mattias_667 skrev:Någon som vet hur man får tag i bensin billigt ?
För ett X antal år sedan var det problem med en av pumparna i stan. Det hände på fredagen. Min polare skulle tanka för en 100 kronor, men pumpen slog aldrig av. Den fortsatte att pumpa bensin trots att 100 kronor hade tankats :lol: :-)-)

Han ringde i sin tur till sin polare som hade en cadillac som åkte ner till macken och la i 20 kronors sedel och tankade hela cadillacen full. På lördagen upptäckte dom problemet :D
av vedhuggarn
Jo självklart är det olagligt. Men om man frågar alla som kör bil och som tankar om dom skulle sluta att tanka om dom skulle sättas i samma sits, skulle nog ingen göra det.

Men helt rätt, olagligt är det! :-)-)
Användarvisningsbild
av Fisch
Polarens förra V40 T4 -99 gick 42000 mil, innan han sålde den vidare. Lite standard rost på skärmar annars var den jäkligt fin för sina mil!

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]