Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jeez
Gjorde samma sak med min -04:a, flyttade hjulet utåt samt fyllde i det slitna kuggpartiet med knådepoxy + skar ut kuggarna igen. Funkar än så länge (peppar, peppar).
Innan dess så hördes det verkligen att tappen på motoraxeln rappade över kuggarna på plasthjulet och armen stannade alltid i samma vinkel, buttade man på torkararmen så gick den ett varv och stannade i samma läge igen.
av hazze69
Hej även jag har drabbats av detta delikata problem, men jag har ännu ej tagit isär något då jag inte vet hur jag får bort torkararmen, någong som vet ? Undrar även om någon vet vart det finns reparationsbok som behandlar en v70n från 2008 en Classic bland de sista som levererades Mvh Hasse
av hazze69
hazze69 skrev:Hej även jag har drabbats av detta delikata problem, men jag har ännu ej tagit isär något då jag inte vet hur jag får bort torkararmen, någong som vet ? Undrar även om någon vet vart det finns reparationsbok som behandlar en v70n från 2008 en Classic bland de sista som levererades Mvh Hasse
Det löste sig på bästa vis till sist Helmia Bila tog kostnaden, jag behvöäde bara pröjsa bortprogrammerignen i Vida 250 kr. TACK HELMIA ! :) :)
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Tja !
Hade samma problem med min baktorkare på min 04 V70. Jag plockade ut den, skruvade isär den. Mekanismen hade rostat ihop av spolarvätska som läckt. Efter en halvtimmes rengöring och infettning så skruvade jag ihop den igen. Torkaren är som ny. jag kom billigt undan.
Användarvisningsbild
av thomaz
hazze69 skrev:Hej även jag har drabbats av detta delikata problem, men jag har ännu ej tagit isär något då jag inte vet hur jag får bort torkararmen, någong som vet ? Undrar även om någon vet vart det finns reparationsbok som behandlar en v70n från 2008 en Classic bland de sista som levererades Mvh Hasse
Ja shit, jag höll på att bli tokig innan jag fick bort torkararmen på våran v70n. Satt som sten, men det var bara muttern och rost som höll den fast.
Till slut blev jag förbannad. Efter att jag tagit bort muttern tog jag ett rep bakom armen sen ryckte jag som bara fan, till slut lossnade den.
av djeppe
Många som har problem med den satans motorn. När jag skulle ut och köra igår såg jag att torkaren på bakrutan stod rakt upp. Gick ut och puttade lite försiktigt på den vilket hjälpte den lite, men fastnade sedan igen. Antar att jag får göra som de flesta här på forumet och plocka isär möget, roligt =). V70 -04 här med.
av kato_the_knight
Hej. Min V70-06 klappade också ihop - nöp totalt och rör sig nu inte ur fläcken - förut kunde man hjälpa den så gick den tillbaka till sitt läge men en dag fick jag torkararmen i handen !!! får nu inte ur axeln ur plasthöljet ! Plastgöljet spricker.... nu ligger axeln i diesel ett par dagar - får se om det hjälper. Dock tror jag att jag får göra som ett par andra här på forat - flytta ut drevet - för det saknas splines.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 26

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.7.0 Mjukvarurel[…]

Motoroljenivå

Jag följer instruktionsboken och får en[…]

AC problem V70 2016 D3

Mätt spelet på kompressorn? Vä&au[…]