Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av V740
Var sin framdörr, och 2 i hatthyllan, blir perfekt. :) Sen om du ska skaffa basar i framtiden. Försök att skaffa 10" då, så kan man pressa in dom längst in i skuffen. Jag kör med 2 st 12:or, 2st 56liters lådor, och har inprincip ingen plats kvar.
av patriik
Jo, hoppas på att det kommer bli bra :) okej, har inte planerat nått sånt just nu, men det kan säkert bli så småningom. Och du är nöjd med ljudet eller? ;)
av kottskrapa
Fors skrev:Sitter både i bakdörrarna och i framdörrarna 5,25"

Inte nödvändigtvis, jag hade inte i bakdörrarna på någon av mina..
Men tror att det var fördraget men hade aldrig suttit några där
av kottskrapa
patriik skrev:okejokej, på min äre både fram o bak 5,25"
Ok, då ska inte jag lägga mig i mer om de :P
av patriik
som jag sa har jag tänkt sätta nå större högtalare bak i hyllan, men passar det verkligen med 6.9" där? ser ut att bli trångt, det är ju ganska lite med utrymme, ingen som har nån bild eller nå som ni kan lägga upp så man ser ungefär hur det ska se ut ? är det skillnad på hur stor hatthyllan är på olika årsmodeler? har en -89...
av kottskrapa
patriik skrev:som jag sa har jag tänkt sätta nå större högtalare bak i hyllan, men passar det verkligen med 6.9" där? ser ut att bli trångt, det är ju ganska lite med utrymme, ingen som har nån bild eller nå som ni kan lägga upp så man ser ungefär hur det ska se ut ? är det skillnad på hur stor hatthyllan är på olika årsmodeler? har en -89...

Jag hade ju som sagt färdiga lådor som jag köpte och monterade dom i efter att man har tagit bort de lilla locket som é där.

Annars kan det nog kanske bli lite trångt men finns ju gott om folk som har gjort det så med lite vilja och kanske en såg så kan det nog gå
av Fors
tar du bort hatthyllan från plåten ser du färdiga hål i plåten för 2st 6*9 högtalare och i självaste hatthyllan har du en liten "mall" på undersidan som du kan såga ut efter.
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]